A Szol24 is beszámolt róla, hogy szeptember elején a harmadik alkalommal megrendezésre kerülő Szaft ’N Burger országos hamburgersütő versenyen Debrecenben a szolnoki Beer & Burgers hambija lett a profi kategóriában a nyertes. Most elmentünk, hogy megkóstoljuk a híres Alabamát, közben pedig Ötvös Béla tulajdonost kérdeztük inspirációról, a vendéglátás jelenlegi helyzetéről és a jövő terveiről.
„Akartam enni egy finom hamburgert” – ezt már maga Ötvös Béla mondja az erdélyi konyhával foglalkozó Medvetáncoltatóban arra a kérdésemre, hogy mi volt a fő indíttatása, amikor négy évvel ezelőtt belevágott a vendéglátásba Szolnokon, a Tószegi úton. Mindössze tíz hónapnak kellett eltelnie, hogy a Big 7 Travel beválogassa a 25 legjobb magyar street foodot kínáló hely közé.
Elmondása szerint folyamatosan vettek részt versenyeken, amiről tanúskodnak a falakon található oklevelek és emléklapok, majd 2021-ben megnyitották második éttermüket a Mártírok útján, 150 fős terasszal, zöld környezettel, gyerekjátszótérrel.
A debreceni verseny kapcsán arra készültek, hogy bemutassák ételeiket, találkozzanak ismerősökkel és barátokkal, aminek a vége az lett, hogy a zsűri egyöntetűen döntött az Alabama Burger első helye mellett.
A Józsa Ádám szakács által megálmodott Alabama összetevői: sokmagvas buci vajon lepirítva, az alján almás-hagymás káposztasaláta, hortobágyi Angus húspogácsa, dupla bacon, cheddar sajt ráömlesztve, kandírozott jalapeno paprika és a tetején fehér BBQ- szósz.
Idén áprilisban ismét terjeszkedtek, a törökszentmiklósi Beer & Burgers FastFood egyfajta tesztüzemként működik, fokmérője annak, hogyan tudják távolabbi egységekbe eljuttatni az alapanyagokat. Aki járt már a három hely valamelyikében, láthatja, hogy egységes brand alapján működnek. „Ugyanaz az étlap, a csomagolóanyag, a fekete-sárga színek, az öntetek, a húspogácsa”.
A megfontolt márkaépítés nem véletlen, Béla hosszabb távú célja egy franchise kialakítása, 10-15 étteremmel, nagyobb üzemmel és gyártósorral. A báziskonyhájuk garantálja, hogy mindhárom helyen egyazon minőségben tudják kiszolgálni a vendégeket.
A beszélgetés során felmerült, hogy a tévhitekkel ellentétben az emberek vidéken is igénylik, hogy a tizedik albán pékség vagy ezerforintos hambi helyett minőségi, innovatív ételekkel találkozzanak, majd kitekintettünk a vendéglátóipar lesújtó, országos helyzetére.
„Jelenleg a vendéglátás haldoklik. Kevés az olyan, szakmával rendelkező vendéglátós, aki ebbe képzeli el a jövőjét és tesz is azért, hogy ez működjön. Megváltozott a kultúra, szeretnek házhoz rendelni. Ez minőségromlást jelent” – mondta el Ötvös Béla.
A kóstolás során az első, ami feltűnt, hogy nem üli meg az ember gyomrát, nem telít el a váltakozó ízek közötti balansz megtartása miatt. Talán elsőnek merészen hangzik, hogy katonás rendben követi egymást az édes, a sós és a savanyúbb, de egyáltalán nem csúsznak szét, a menüben pedig kapható steakburgonya, amerikai káposztasaláta és áfonyás lilakáposzta, amik tökéletes kiegészítői a hamburgernek.
A Beer & Burgers sikere valószínűleg abban áll, hogy nem hajlandóak megalkudni az átlagossal, hanem törekednek az újdonságra, a különlegesre, helyi termelőktől vásárolva. Elmondható, hogy több ilyen elhivatott, hosszútávú koncepcióval rendelkező vendéglátósra és vendéglátóhelyre lenne szüksége a megyének.